Centrum Projektów Polska Cyfrowa uruchomiło nabór wniosków dla gmin w konkursie grantowym „Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”.
Projekt ma na celu zapewnienie dzieciom i młodzieży z terenów zlikwidowanych państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej równego dostępu do rozwoju cyfrowego.
- W gminie Rawicz PPGR funkcjonowały w miejscowościach: Żołędnica, Dąbrówka i Konarzewo.
W programie można uzyskać środki finansowe na zakup sprzętu komputerowego dla uczniów z rodzin byłych pracowników PPGR.
Do aplikowania w naborze uprawnione są gminy, które uzyskały pozytywną opinię KOWR, w zakresie:
- Funkcjonowania na terenie gminy zlikwidowanego PPGR
- Występowania na terenie gminy mienia/nieruchomości PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwanych przez byłych pracowników PPGR.
Do udziału w Konkursie Grantowym uprawnione są jednostki samorządu terytorialnego które uzyskały pozytywną opinię KOWR, w zakresie:
- Funkcjonowania na terenie gminy zlikwidowanego PPGR
- Występowania na terenie gminy mienia/nieruchomości PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwanych przez byłych pracowników PPGR.
Do wydatków kwalifikowanych należy zakup:
a. nowego sprzętu komputerowego z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (maksymalna stawka za jednostkę komputera to 3,5 tys. zł za jednostkę stacjonarną lub laptopa i 1,5 tys. zł za zakup tabletu; w wyjątkowych przypadkach możliwy jest zakup komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł, przy czym niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
b. ubezpieczenia zakupionego sprzętu komputerowego;
c. usługi zapewniającej dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny lub uczeń szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność, w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Oświadczenia wraz z dokumentami potwierdzającymi zatrudnienie w PPGR i dodatkowym formularzem można składać do 29.10.2021 r. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 21, 63-900 Rawicz. Oświadczenia są podstawą do złożenia przez gminę wniosku w konkursie grantowym.
ZAŁĄCZNIKI:
Opis projektu Granty PPGR
Regulamin konkursu grantowego
Załącznik nr 7 dla rodzica ucznia
Załącznik nr 8 dla ucznia pełnoletniego
Formularz dodatkowy PPGR