Od 22 listopada, w każdy poniedziałek, sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od 8:00 do 17:00, czyli o godzinę krócej. Takie rozwiązanie podyktowane zostało sytuacją epidemiologiczną i zostało przyjęte czasowo, do 31 marca przyszłego roku.

Zmianie uległy tylko godziny obsługi klientów w poniedziałki. W pozostałe, robocze dni tygodnia, ZUS obsługuje klientów bez zmian, w godzinach od 8:00 do 15:00.

Na wizytę w ZUS, najlepiej umówić się wcześniej, wówczas unikniemy ewentualnego czekania w kolejce. Można to zrobić elektronicznie, przez PUE ZUS albo telefonicznie. Numery telefonów, pod którymi możemy umówić wizytę, znajdują się na stronie internetowej zus.pl. Klienci przypisani do:

  • I Oddziału ZUS w Poznaniu i podlegających mu jednostek terytorialnych, mogą się umówić na wizytę w ZUS pod numerem telefonu: 61 841 68 45;
  • II Oddziału ZUS w Poznaniu i podlegających mu jednostek w terenie – 61 87 45 358;
  • Oddziału ZUS w Pile i podlegających mu jednostek terytorialnych – 727 690 282;
  • Oddziału ZUS w Ostrowie Wielkopolskim i podlegających mu jednostek terytorialnych – 62 73 57 136.

Klienci mają też możliwość odbycia e-wizyty w ZUS, czyli wideorozmowy z pracownikiem Zakładu, na wybrany przez siebie temat. Na e-wizytę należy umówić się przez stronę internetową ZUS.

Do dyspozycji klientów pozostaje też Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem telefonu: 22 560 16 00. Czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 18:00. ZUS przypomina też o możliwości kontaktowania się z Zakładem poprzez PUE ZUS. Wystarczy założyć profil na PUE, następnie go potwierdzić, by móc np. składać dokumenty w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu.

 

Marlena Nowicka
Rzeczniczka prasowa ZUS  w Wielkopolsce