Przedsiębiorcy! Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez Urząd Skarbowy newsletterem, w którym znajdują się aktualne webinary a także wytyczne dla importerów.
Webinarium nt. VAT e-commerce w praktyce polskich firm – 28 czerwca
Ministerstwo Finansów (MF) zaprasza na webinarium „Nowe zasady VAT w handlu elektronicznym od 1 lipca 2021 r., czyli pakiet VAT e-commerce w praktyce polskich firm”, które odbędzie się 28 czerwca 2021 roku o godz. 13.30.
Dowiedz się, jakie nastąpią zmiany dotyczące zasad opodatkowania VAT dla firm z branży e-handlu, które dokonują transgranicznych dostaw towarów i świadczą transgraniczne usługi unijnym konsumentom (B2C).
Udział w webinarium jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.
Aby się połączyć, prosimy o skorzystanie z linku: https://transmisjeonline.pl/mfweb2
Plan webinarium
13.30-13.40 Wprowadzenie – zastępca dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług Bartłomiej Kołodziej
13.40-14.25 Transakcje wewnątrzunijne (WSTO, procedury One Stop Shop)
14.25-15.10 Import małych przesyłek do UE (SOTI, Importowy One Stop Shop, USZ)
15.10-15.55 Nowe obowiązki dotyczące platform cyfrowych
15.55-16.00 Podsumowanie i zakończenie spotkania
Webinarium nt. procedur eksportowych we Francji – 30 czerwca
W związku z utrzymującymi się we Francji problemami przewoźników w odprawach eksportowych do Wlk. Brytanii, administracja celna Francji organizuje 30.06. (środa) o 15:30 webinarium nt. procedur granicznych.
Webinarium będzie prowadzone w języku angielskim.
Aby wziąć udział w spotkaniu należy skorzystać z linku: weź udział w webinarium na platformie MS Teams
Wytyczne dla importerów dotyczące stosowania reguł pochodzenia w ramach Umowy między UE a Wlk. Brytanią
Link do pobrania: Wytyczne – stosowanie reguł pochodzenia – umowa UE – UK (DOCX, 180 KB)
Na zgłoszenie do Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych masz czas do 30 czerwca
To również termin na uzupełnienie złożonego zgłoszenia rejestracyjnego AKC-R o dane, które dotychczas nie były wymagane.
Służy do tego Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).
Od 1 lutego 2021 r. dotychczasowe rejestry podmiotów akcyzowych prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych zastąpił Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych. Oznacza to rezygnację z papierowych zgłoszeń rejestracyjnych i większe bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym wyrobami akcyzowymi.
- Od lipca podmioty, które nie zostały zarejestrowane w CRPA nie będą mogły prowadzić działalności gospodarczej w zakresie wyrobów akcyzowych.
- Z kolei podmioty zużywające wyroby akcyzowe nieprowadzące działalności gospodarczej i niebędące osobami fizycznymi (m.in. organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego, wojsko, policja, straż graniczna) nie będą mogły nabywać zwolnionych od akcyzy – ze względu na ich przeznaczenie – paliw lotniczych, paliw żeglugowych i gazu LPG.
Zgłoszenia do rejestru dotyczą:
- pośredniczących podmiotów węglowych i pośredniczących podmiotów gazowych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie powiadomienia złożonego właściwemu w sprawach akcyzy naczelnikowi urzędu skarbowego,
- podmiotów, które w ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzą miejsce niszczenia wyrobów akcyzowych,
- podmiotów zużywających nieprowadzących działalności gospodarczej, niebędących osobą fizyczną zużywających wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o podatku akcyzowym.
Uzupełnienie danych
30 czerwca br. to również data graniczna na uzupełnienie złożonego zgłoszenia rejestracyjnego AKC-R o dane, które dotychczas nie były wymagane.
Tylko przez PUESC
Zarówno zgłoszenie rejestracyjne do CRPA, jak i jego uzupełnienie muszą zostać złożone przez Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), co wymaga założenia konta na tym portalu.
- Więcej informacji o tym jak się zarejestrować można znaleźć na stronie PUESC.
Źródło: Urząd Skarbowy