A- A A+

Job shadowing w Sevilli realizowany przez nauczycieli SP4

Sześcioro nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 4 wyjechało w pierwszym tygodniu ferii do Sevilli do szkoły dwujęzycznej Colegio Salesiano San Pedro, aby przyglądać się pracy nauczycieli i uczniów w klasach dwujęzycznych. Job shadowing polega na odbyciu stażu polegającego na podpatrywaniu pracy, praktycznym doświadczeniu edukacyjnym w zaprzyjaźnionej szkole. W zeszłym roku SP4 dwukrotnie gościła nauczycieli hiszpańskich, którzy przychodzili na zajęcia i mogli w roli native speakerów rozmawiać z dziećmi i młodzieżą. W tym roku również uczniowie będą mogli wykorzystać umiejętność porozumiewania się w języku angielskim w sytuacji codziennej, kiedy przyjadą do SP4 kolejni zagraniczni goście.
 
Uczniowie i nauczyciele Colegio Salesiano San Pedro przyjęli rawickich nauczycieli bardzo ciepło i chętnie dzielili się doświadczeniami oraz pokazywali swoje umiejętności. Wyjazd do hiszpańskiej szkoły wskazał, że warto przywiązywać wagę do praktycznej umiejętności porozumiewania się w języku obcym od najmłodszych lat. Jednocześnie jeden z wniosków jest też taki, iż baza dydaktyczna SP4 niczym nie odstaje od szkół zachodnich.
 
Warto przy okazji przypomnieć, że projekt „Nauczyciele SP4 dla klasy dwujęzycznej” jest finansowany przez Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2018 w kwocie 229 805,76 PLN i będzie realizowany do 2020 r.
 
To pierwszy wyjazd z pięciu, w których weźmie w sumie udział 18 osób. W projekcie „Nauczyciele SP4 dla klasy dwujęzycznej” chętni pedagodzy podniosą swoje kwalifikacje językowe, metodyczne z języka angielskiego oraz w zakresie organizacji oddziałów dwujęzycznych. Celem projektu jest możliwość zaproponowania uczniom szkoły zajęć dwujęzycznych z doświadczoną w tym zakresie kadrą nauczycieli.
 
 
 
 
DO GÓRY